דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב לוגו לעסקים קטנים 

מאת    [ 03/12/2013 ]

מילים במאמר: 392   [ נצפה 2439 פעמים ]

לוגו, או סמליל בעברית, הוא אלמנט גרפי שמייצג את המותג וערכיו. לוגו הוא חלק אחד מתהליך גדול יותר שנקרא מיתוג, שהוא למעשה צעד שיווקי שנועד לבדל את העסק או המוצר מיתר המתחרים בשוק. מלבד עיצוב לוגו כולל תהליך המיתוג גם את בחירת שם העסק (במידה ומדובר בעסק חדש), ניסוח סלוגן, בחירת פונטים וצבעים, עיצוב אתר אינטרנט ועוד. תהליך מיתוג מתבצע על ידי משרד עיצוב גרפי או אנשי שיווק ופרסום.
כיום לוגו הוא ביטוי מוכר ושגור, אך לרוב האנשים המושג לוגו מתקשר לארגונים גדולים או חברות ענק כמו מקדונלדס, נייקי, אפל, גוגל וכד', אך האמת היא ששימוש בלוגו נעשה בכל מקום על ידי חברות קטנות כגדולות, בנקים, עורכי דין, חנויות פרחים, מרכזים מסחריים, מכללות ואפילו ערים.

לוגו בשירות העסק

מי שבבעלותו עסק קטן או שמתכוון להקים עסק כזה, חשוב שיידע עד כמה מיתוג הוא כלי חשוב והכרחי לקידום העסק ולהצלחתו. כדי להצליח בשוק התחרותי של היום צריך להשתמש בכל הכלים השיווקיים העומדים לרשותנו, ועיצוב לוגו הוא כלי חזק ואפקטיבי.
לוגו טוב ומעוצב כהלכה מעביר לצרכן הפוטנציאלי את הערכים והתחושה שהעסק רוצה לשדר. הוא הופך לחלק מהתדמית של העסק. בנוסף, לוגו חזק וזכיר נטמע בתודעת הצרכן וכך בפעם הבאה שהוא ייתקל בו (אם זה באינטרנט, על מדפי הסופר, בפרסומות) הוא יקשר אותו במהירות לעסק שהוא מייצג ולערכים הנלווים לו. צרכנים כיום נוטים לבטוח יותר בעסקים ממותגים, עם לוגו ברור ושפה עיצובית אחידה. ככל שלוגו החברה מעוצב ומקצועי יותר, כך הצרכן נמשך אליו יותר.

תהליך מיתוג חברה בכלל ועיצוב לוגו בפרט הוא תהליך מורכב, שמותאם בדיוק למידותיו של העסק. השלב הראשון במיתוג הוא גיבוש אסטרטגיית מיתוג. בשלב זה מוגדר המותג, מאפייניו וקהל היעד שלו, תוך שימת דגש על המאפיינים המבדלים אותו מהמתחרים. לאחר שמנתחים את המידע ומסיקים מסקנות, עוברים לשלב הבא שהוא קביעת הקונספט והשפה העיצובית של המותג. בשלב זה נקבעים הפונטים ופלטת הצבעים של המותג. זהו השלב בו מעצב גרפי מתחיל לעבוד על סקיצות ראשוניות של לוגו. לאחר מכן הסקיצות מוצגות ללקוח ונעשה סיעור מוחין בסופו נבחר הלוגו המתאים ביותר והמקובל על הלקוח. לאחר שנבחר, עובר הלוגו מספר ליטושים והתאמות ואז הוא מוטמע באמצעי המדיה השונים: פרסומות, עטיפות, קטלוגים, ניירת, אתר אינטרנט וכד'.

כיום יותר ויותר בעלי עסקים קטנים מבינים שכדאי להם למתג את עצמם או את העסק שלהם אם ברצונם לפרוץ ולהצליח. גם אם אתה מסג'יסט, שחקנית או דוגווקר, דעו שזה שאתם עסק קטן לא אומר שאתם לא יכולים להשתמש בכלי השיווק של "הגדולים".




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב